جمعه, 28 اردیبهشت,1403
آدرس ایمیل
info[@t]beh-zone.ir

تمام فوت و فن هابرای تهیه ترشی خوشمزه خانگی


تمام فوت و فن هابرای تهیه ترشی خوشمزه خانگی

برای تهیه یکی از مخلفات خوش طعم و البته پرطرفدار "ترشی" برخی افراد دچار مشکل می شوند، به طوری که از میزان لازم آب و سرکه برای تهیه ترشی اطلاع ندارند.

راهنمای رعایت نسبت سرکه و آب در ترشی:

ترشی یکی از مخلفات خوشمزه ای است که با انواع غذاهای ایرانی سرو می شود و طرفداران زیادی دارد. در قدیم برای جلوگیری از فساد زودهنگام سبزی ها آنها را درون سرکه می ریختند و نگهداری می کردند اما امروزه ترشی به یکی از دورچین های غذا تبدیل شده است که انواع مختلفی دارد. برای تهیه انواع ترشی به جز مواد دیگر که در ترشی های مختلف متفاوت است، از سرکه و آب استفاده می شود اما آیا می دانید در ترشی چه میزان آب و چه قدر سرکه بریزید؟ 

 

در ترشی چقدر آب و سرکه بریزم؟

نسبت آب و سرکه در انواع ترشی متفاوت است، بنابراین به دستورالعمل به طور دقیق عمل کنید و ترکیب سرکه و آب داده شده در دستور را تغییر ندهید چرا که همین میزان تعیین شده در هر دستورالعمل در واقع همان نسبت آب و سرکه در ترشی است.

باید بدانید که هیچ نسبت مشخصی در مورد آب و سرکه ترشی وجود ندارد که برای همه نوع ترشی و شور قابل استفاده باشد و شما بایستی با توجه به دستورالعمل و ذائقه ی خود برای انواع ترشی این نسبت را تعیین کنید.

آب و سرکه ترشی 

اگر در دستورالعمل تهیه ترشی آب آمده است، می توانید آب و سرکه را مخلوط کنید و بجوشانید و سپس بعد از سرد شدن به ترشی اضافه کنید، اینگونه ترشی شما کپک نخواهد زد.

بهتر است از آب تصفیه شده تمیز استفاده کنید زیرا آب های سنگین باعث تیره شدن رنگ ترشی می شوند.

اگر تندی و تیزی سرکه برایتان قابل تحمل نیست به جز افزودن آب جوشیده همراه سرکه به آن می توانید هنگام سرو ترشی کمی آب جوشیده ولرم به آن اضافه کنید تا در موقع خوردن شدت ترشی آن گرفته شود یا می توانید مقداری شکر به ترشی تان اضافه کنید.

 سرکه و آب برای ترشی

 

چه سرکه ای در ترشی استفاده کنیم؟

برای درست کردن ترشی می توانید از انواع سرکه مانند سرکه سفید، سرکه قرمز، سرکه برنج، سرکه سیب و ... استفاده نمایید. سرکه سفید معمولی دارای طعم تندتر و تیزتر و سرکه قرمز قدری خوش طعم تراز آن است.

به جای سرکه می توان از آب مرکبات، غوره و یا رب انار رقیق و یا آب تمر هم استفاده کرد.

سرکه سفید رنگی شفاف به ترشی می بخشد و برای تهیه ترشی هایی مثل میوه، پیاز و سبزیجات رنگی که می خواهیم ظاهر و رنگ آن ها تغییر نکند، مناسب است.

سرکه سیب طعمی شیرین دارد و برای تهیه ترشی های میوه مناسب است.

دقت کنید از هر سرکه ای که استفاده می کنید، نباید اسیدیته ناشناخته داشته باشد. بهتر است به دنبال سرکه ای با 5% اسیدیته باشید. 

 

برای تهیه ترشی خوب و خوشمزه باید موارد زیر رعایت شود:

خلوص سرکه:سرکه ترشی باید خوب و خالص باشد، بهترین نوع آن سرکه ای است که از انگور، کشمش و سیب تهیه شود.

 

جوشاندن سرکه:چون یکی از دلایل کپک زدن ترشی ها، ناخالص بودن ترشی هاست، بنابراین بهتر است سرکه را قبل از استفاده به مدت چند دقیقه جوشانده و پس از سرد شدن استفاده کنید.

 

سبزی ترشی:معمولا سبزی ترشی هفت نوع معطر است که به هفت سبزی معروف است، اما می توانید بر حسب سلیقه خود سبزی ها را انتخاب کنید. هفت نوع سبزی عبارتند از: شوید، نعناع، جعفری، مرزه، گشنیز، ترخان و ریحان.

 

عمل آوری سبزی ها:بهتر است سبزی ها را پس از پاک کردن و شستشوی اولیه به مدت ۲ ساعت در آب و نمک قرار داده تا سبزی برای جذب سرکه آماده شود. (مقدار شوری آب و نمک باید مانند آب برنج باشد) سپس سبزی را در آبکش ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید آب آن برود، پس از این که مطمئن شدید آب اضافه آن گرفته شده است، سبزی را خرد کرده و به مت یک روز روی پارچه نخی بریزید تا کمی خشک شود. این سبزی برای استفاده در ترشی آماده است.

 

جوشاندن میوه ها در سرکه:میوه هایی که می خواهید در تهیه ترشی از آنها استفاده کنید باید قبلا در سرکه بجوشانید.

 

ظروف مورد استفاده:ظروفی که در آنها ترشی تهیه می کنید باید سفالی، بلوری یا چوبی باشد و هرگز از ظروفی که از جنس پلاستیک یا روی هستند برای این منظور استفاده نکنید.

 

محل نگهداری ظروف ترشی:ظروف ترشی باید در جای خنک نگهداری شوند.

 

نگهداری ترشی ها:هر ماده شناور در سطح ترشی یا سرکه باید فورا برداشته شود.

 

ادویه های لازم برای تهیه ترشی:ادویه های پر استفاده در تهیه ترشی عبارتند از: نمک، میخک، فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، شوید خشک، زنجبیل، سیاه دانه، گلپر، هل، زیره، نعناع خشک، پودر خردل، زردچوبه، برگ مو، برگ آلبالو که به ترشی طعم و عطری دلپذیر می دهند.

امتیاز شما به این مطلب چنده؟
نسبت سرکه به آب در ترشی مخلوط نسبت آب و سرکه در ترشی نی نی سایت نسبت آب و سرکه در ترشی بادمجان رفع تیزی سرکه ترشی رفع تیزی سرکه ترشی نی نی سایت نسبت آب و سرکه در ترشی گل کلم نی نی سایت فیلم طرز تهیه ترشی مخلوط فوری طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز نسبت سرکه و آب در یک ترشی خوشمزه نسبت آب و سرکه در ترشی مخلوط آیا می توان به ترشی آب اضافه کرد طرز تهیه ترشی مخلوط مرحله به مرحله نسبت سرکه و آب در یک ترشی نسبت آب و نمک در شور نی نی سایت نسبت سرکه و آب در ترشی مخلوط نسبت سرکه و آب در ترشی نسبت آب و سرکه و نمک در ترشی نسبت آب و سرکه در ترشی گل کلم نسبت ترکیب آب و سرکه در ترشی نسبت آب و سرکه در ترشی کلم قرمز نسبت آب و سرکه در ترشی فلفل نسبت سرکه و آب در ترشی طرز تهیه ترشی مخلوط زرد رنگ تهیه ترشی مخلوط ریز طرز تهیه ترشی مخلوط بازاری نسبت سرکه در ترشی نسبت آب و سرکه در ترشی نسبت سرکه به آب در ترشی نسبت نمک و سرکه در ترشی گل کلم نسبت سرکه و نمک در ترشی نسبت سرکه در ترشی سرکه سفید یا قرمز برای ترشی نی نی سایت بهترین سرکه برای ترشی میزان سرکه و آب در ترشی سرکه در ترشی میزان سرکه در ترشی میزان اب سرکه در ترشی گرفتن تیزی سرکه در ترشی نسبت آب به سرکه در ترشی میزان نمک و سرکه در ترشی چقدر سرکه در ترشی بریزیم برای گرفتن تیزی سرکه در ترشی اندازه سرکه در ترشی سرکه در ترشی خرید سرکه سیاه قیمت سرکه فله قیمت سرکه 20 لیتری قیمت سرکه برای ترشی قیمت سرکه انگور محلی قیمت سرکه سفید در بازار خرید سرکه انگور قیمت سرکه انگور قرمز خرید سرکه برنج خرید سرکه سیب خرید سرکه بالزامیک خرید سرکه سیب ارگانیک خرید سرکه انگبین اصل خرید سرکه انگبین دکتر خیراندیش خرید سرکه خرید سرکه سیب خانگی خرید سرکه انگبین خیراندیش خرید سرکه قیمت سرکه 4 لیتری قیمت سرکه قرمز قیمت سرکه قرمز وردا قیمت سرکه سیب قیمت سرکه قزوین قیمت سرکه بالزامیک قیمت سرکه قیمت سرکه سفید قیمت سرکه سیب خانگی قیمت سرکه انگور قیمت سرکه سیب طبیعی قیمت سرکه خرما قیمت سرکه بالزامیک ایرانی قیمت سرکه بالزامیک ایتالیایی قیمت سرکه

نظرات کاربران
هیچ نظری ثبت نشده است

نام شما
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظرات


بیشتر بخوانید
شناسایی بیماری ها با استشمام بوی دهان نوزاد
یکی از سؤال‌هایی که والدین می‌پرسند این است که چرا گاهی دهان کودکشان بوی بدی می‌دهد؟ در این مطلب می‌توانید با نکات مهمی در رابطه با بوی بد دهان در کودکان یا هالیتوز (Halitosis) آشنا شوید.
ادامه مطلب >
گاز صفحه ای آلتون ساخت کجاست؟
گاز صفحه ای آلتون ساخت کجاست؟ از جمله سوالاتی می باشد که کسانی که می خواهند گاز صفحه ای خود را نو کنند یا اجاق گاز یا فر توکار، هود و اجاق گاز رومیزی آلتون را تهیه کنند می پرسند. لازم به ذکر است به ج...
ادامه مطلب >
هر آنچه باید در مورد خرید و انتخاب آون توستر بدانید
معمولا آون توسترها به وسیله ی المنت های حرارتی کار می کنند و برخی دیگر از آون توسترهای موجود در بازار، مجهز به فن می باشند که گرمای داخل محفظه را در جریان می اندازد. از مزایای آون توستر، در امان بودن...
ادامه مطلب >
با بوی کفش و پا چه کنیم؟
بوی بد پا برای هیچ کس موضوع خوشایندی نیست. بروز این مشکل علل مختلفی دارد.با ما همراه باشید تا با بهترین محلول ها و روش فوری برای از بین بردن بوی بد پا آشنا می شوید.
ادامه مطلب >
کدام بهتر است؟ ماشین دنده ای یا اتومات
در سال های گذشته فقط ماشین های به خصوصی به گیربکس اتوماتیک مجهز بودند اما حال هر خوردویی از خودروهای ساده تا خودروهای بزرگ لوکس می تواند به این سیتم مجهز باشد که در این مقاله به بحث ماشین دنده ای یا ...
ادامه مطلب >
چگونگی ساخت سطل کمپوست خانگی
امروز می‌خواهم به شما یاد بدهم چطور خودتان دست به‌کار شوید و کمپوست درست کنید. شما می‌توانید از یک سطل زباله یا هر ظرف پلاستیکی دردار دیگری برای کمپوست‌کردن استفاده کنید.
ادامه مطلب >
چلغوز برای چی خوبه ؟
چلغوز یک دانه ی سودمند است که از آن به عنوان آجیل نیز استفاده می کنند وطمعی مانند بادام دارد. بیشتر در پاکستان و افغانستان کشت می شود.
ادامه مطلب >
چاق شدن صورت تمام راههای ارزان
راههای چاق شدن صورت شامل خوردنی های چاق کننده صورت , تکنیک ورزشی چاق کننده صورت و استفاده از یک ماسک صورت خاص است که بهترین و طبیعی ترین راه چاقی صورت می باشند.
ادامه مطلب >
آشنایی با خواص بی نظیر بیدمشک
بیدمشک گیاهی است ملین و تقویت‌کننده قلب، اعصاب و محرک قوای جنسی. این گیاه داروئی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می‌دهد. با ما همراه باشید.
ادامه مطلب >