ماجرای کت شلواری که بعد از ۴۰ سال صحیح و سالم به محل تولدش بازگشت. اتفاقی که نشان میدهد کیفیت در یک برند چگونه میتواند وفاداری ایجاد کند و خاطرهای خوش بسازد.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حفظ وفاداری مشتری و ترغیب به خرید دوباره از مهمترین دستاوردهایی است که هر تولیدکنندهای در پی تحقق آن است. عاملی که تولیدکننده را تشویق میکند تا با حفظ و ارتقای کیفیت خدمات و در اختیار گذاشتن تجربهای بهیاد ماندنی از خرید، این رابطه خوب را تداوم بخشد تا مشتری بیهیچ تلاش مضاعفی به خرید دوباره از آن برند ترغیب شود.
مصداق این حقیقت این بار در قالب ماجرایی شیرین در هاکوپیان رخ داده است. کتی که ۴۰ سال پیش توسط این برند تولید شده بود، صحیح و سالم به دست تولیدکنندهاش بازگشت.
کت ۴۰ سالهای که یادگار کیفیت است
داستان این کت و شلوار ۴۰ ساله از آنجا شروع میشود که مدتی پیش امور مشتریان هاکوپیان با تماسی مواجه میشود که در این تماس فردی به نام دکتر حسین شریف به کارشناسان این مرکز اطلاع میدهد کتی دارد که ۴۰ سال پیش از هاکوپیان خریداری کرده است. او میگوید کتش هنوز صحیح و سالم مثل روز اول است و تصمیم دارد آن را به هاکوپیان اهدا کند تا چنانچه این برند موزه یا گنجینهای دارد، در آنجا نگهداری و به نمایش گذاشته شود.
کارشناسان هاکوپیان با بررسی در سابقه دکتر شریف متوجه میشوند که او از سال ۱۳۷۴ تا کنون همواره مشتری هاکوپیان بوده است. هرچند با توجه به خرید این کت ۴۰ ساله، که احتمالاً در دهه ۶۰ خریداری شده است، به نظر میرسد سابقه خرید او قدمتی دیرینهتر دارد که تا پیش از آن امکان ثبت اطلاعات مشتریان برای این برند وجود نداشته است.
در طول این بررسیها مشخص شد دکتر شریف که پزشک متخصص اطفال است، سالها قبل پزشک معالج یوریک، فرزند سومبات هاکوپیان، مدیرعامل و مؤسس هاکوپیان بوده است و سابقه آشناییاش با هاکوپیان به سالهای دور برمیگردد.
کتی که فقط با دست دوخته شد!
چندی بعد مدیران هاکوپیان که خودشان هم از ماجرای این کت ۴۰ ساله به وجد آمده بودند، با مراجعه به منزل دکتر شریف کت را از او تحویل گرفتند. طی بررسیهایی که در لابراتوار کارخانه هاکوپیان صورت گرفت، مُهر تائید بر ۴۰ ساله بودن کت توسط کارشناسان هاکوپیان زده شد.
دستدوز بودن یکی از ویژگیهای جالب این کت ۴۰ ساله است. که حتی مادگی جادکمهها و جیبها هم با دست دوخته شده است.
پس از این ماجرا دکتر شریف، صاحب خوشذوق این کت ۴۰ ساله، درخواست دیدار با سومبات هاکوپیان را داشت و در این ملاقات با اشاره به ماجرای این کت، پیشنهاد تأسیس موزه هاکوپیان را با او مطرح کرد.
هاکوپیان، میراثی ۵۰ ساله
سومبات هاکوپیان (یک ایرانی ارمنیتبار)، بنیانگذار این شرکت از دوران نوجوانی وارد حرفه خیاطی شد و پس از سالها کسب تجربه در سال ۱۳۴۹ کارگاه کوچکی را در تهران تأسیس کرد. در ابتدای دهه ۸۰ آن کارگاه با هدفگذاریهای بلندمدت و اندیشمندانه، تبدیل به یک شرکت صنعتی و کسبوکاری خانوادگی شد. با راهاندازی تکنولوژی هزاره سومِ صنعت پوشاک در خطوط تولیدی این شرکت، هنر خیاطی با صنعت در هم آمیخت. اکنون با پنج دهه تجربه، هاکوپیان دیگر فقط عرضهکننده یک کالا نیست، بلکه یک برند فاخر و خوشنام ایرانی است که محصولات این برند در دسته بندی کلاسیک و کژوال طراحی و تولید میگردد.
امتیاز شما به این مطلب چنده؟