پنجشنبه, 27 اردیبهشت,1403
آدرس ایمیل
info[@t]beh-zone.ir

۴ توصیه‌ ی انیشتین به شما که باید بدانید


۴ توصیه‌ ی انیشتین به شما که باید بدانید

از توصیه های آلبرت انیشتین، فیزیکدان معروف آلمانی چه می دانید؟

وقتی بیشتر مردم به آلبرت انیشتین فکر می کنند، بلافاصله یاد نظریه نسبیت وی همراه با معادله معروف E = MC² می افتند که البته این همان چیزی است که در نهایت انقلابی در درک ما از زمان، گرانش، فضا و جهان ایجاد کرد. اینشتین یکی از افراد بینظیری بود که اشتیاق فوق العاده ای به علم داشت، اما او فراتر از یک دانشمند بود!

حتی اگر لزوماً به علم علاقه نداشته باشید، می توانید از این درس های ارزشمند وی که به سادگی می تواند در زندگی روزمره کاربرد داشته باشد بیاموزید پس به خواندن ادامه دهید...

 

1. تخیل قدرتمند است:

آلبرت اینشتین تنها دانشمندی نیست که به تخیل اعتقاد زیادی داشت. بسیاری از مطالعات در واقع نشان داده اند که خلاقیت و استفاده از تخیل ما باعث ایجاد نورون های بیشتری در مغز می شود و همچنین شانس ایجاد مشکلات حافظه در آینده را نیز کاهش می دهد. همانطور که آلبرت انیشتین گفت: "تخیل همه چیز است. این پیش نمایش جاذبه های آینده زندگی است. تخیل مهمتر از دانش است."

 

2. اشتباه کردن اشکالی ندارد:

یکی از نقل قول های معروف اینشتین گویای این مطلب است: "شخصی که هرگز اشتباه نکرده است هیچ چیز جدیدی را امتحان نکرده است." اساساً اینشتین می گوید اشتباهات لزوماً چیز بدی نیستند، همه اینها بخشی از زندگی است و باعث یادگیری است؛ اگرچه برخورد با آنها سخت است یا تا حدودی مأیوس کننده، اما واقعاً به ما در ایجاد شخصیت کمک می کند و ما را تشویق می کند تا برای موفقیت تلاش کنیم.

 

3. دانش با تجربه همراه می شود:

افرادی که رویکرد تجربی دارند معتقدند که تمام دانش و اطلاعاتی که ما یاد می گیریم در نهایت از تجربه زندگی به دست می آید. به همین دلیل، اینشتین گفته است: "اطلاعات دانش نیست. تنها منبع دانش، تجربه است ». او معتقد بود که افراد می توانند از طریق مشاهده مستقیم یا غیر مستقیم و ارتباط با افراد جوان و پیر به دانش دست یابند.

 

4. در لحظه زندگی کن:

همه ما قبلاً بارها این جمله را شنیده ایم، اما معنی آن دقیقاً چیست و چرا انیشتین با آن زندگی می کرد؟ اولا، زندگی در زمان حال به این معنی است که شما نباید نگران اتفاقاتی باشید که در گذشته افتاده است و یا نگران آینده باشید. اساسا، همه ما باید از آنچه در حال حاضر در زندگی ما اتفاق می افتد لذت ببریم. برای برخی که ممکن است سختی ها یا زمانهای سخت دیگری را پشت سر بگذارند، انجام این کار آسان نباشد. اما آنچه ما می توانیم انجام دهیم این است که تمام تلاش خود را بکنیم!

منبع: سایت طلا

امتیاز شما به این مطلب چنده؟

نظرات کاربران
هیچ نظری ثبت نشده است

نام شما
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظرات


بیشتر بخوانید
موارد استفاده از قالب سیلیکون
می توانید از قالب های سیلیکونی علاوه بر تهیه ی مافین استفاده های دیگری انجام بدهید.قالب های سیلیکونی بسیار انعطاف پذیر هستند و یکی از بهترین قالب ها برای درست کردن شکلات، ژله و کیک بدون چسبندگی می با...
ادامه مطلب >
بهترین روش برای تشخیص سن تخم مرغ
تخم مرغ یکی از مواد غذایی پر استفاده در سبد غذایی هر یک از ما می باشد که برای تشخیص “سن تخم مرغ” و تازه بودن آن می توانید از یک روش کاربردی استفاده کنید.
ادامه مطلب >
راه مؤثر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی و پس‌انداز بیشتر
برای اینکه برنامه ریزی بهتری برای خرید و صرف پول در زندگی داشته باشیم همیشه باید راه های صرفه جویی در پول خرج کردن را هم در نظر بگیریم تا برنامه ریزی که انجام میدهیم کامل باشد.
ادامه مطلب >
چگونه یک چاقو را به‌شکل درست تیز کنیم؟
هر چند ماه یک بار متوجه خواهید شد که چاقوی آشپزی شما برای تهیه برش های کاملاً نازک و تکه های دقیق مشکل دارد. در این صورت چاقوی شما کند شده است و نیاز به تیز شدن دارد.
ادامه مطلب >
بهترین راه های مدیریت حقوق ماهانه
بسیاری از افراد، برای حقوق ماهانه خود برنامه‌ریزی درستی ندارند و تا حقوق بعدی هشت‌شان گرو نُه‌شان است و درنهایت برای ایام بازنشستگی خود نیز هیچ پس‌اندازی ندارد؛ اما با شناخت برخی عادت‌های درست و غلط ...
ادامه مطلب >
نگهداری از گیاه بامبو در منزل ؛ آیا گیاه بامبو خوش شانسی می آورد؟
اگر می‌خواهید زندگی پر از سلامتی، شانس و عشق داشته باشید، باید گیاه لاکی بامبو یا همان بامبوی معروف خودمان را که به عنوان گیاه شانس معروف است، در خانه یا محل کارتان نگهداری کنید. سال‌ها است مردم آسیا...
ادامه مطلب >
آشنایی با کاربردهای متفاوت و جالب روغن های گیاهی
هر یک از روغنهای گیاهی بسته به گیاه مورد استفاده و مزاج روغن پایه آن، دارای خواص و تأثیرات زیادی است که کاربردهای مختلف بهداشتی، آرایشی و درمانی دارند. در ادامه به‌صورت خلاصه به برخی از خواص روغنهای ...
ادامه مطلب >
راهنمای خرید انواع دفتر مشق،یادداشت، سیمی و کلاسوری
دفتر یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین وسایل برای اغلب افراد محسوب می شود. به همین دلیل این محصول تنوع بسیار بالایی دارد. در هنگام خرید یک دفتر بهتر است، به چند نکته توجه داشته باشید. با ما همراه باش...
ادامه مطلب >
اصول صحیح چیدمان لباس در چمدان
وقتی قرار است لباس های یک هفتهٔ خود را درون یک چمدان مسافرتی جا بدهید. برای آنکه البسه چروک نشود و از فضای چمدان بهتر استفاده شود راهکارهای ارائه شده در این مطلب را امتحان کنید.
ادامه مطلب >